Hjælp

Kom godt i gang

Hvad er forskellen på Yndlings og Alm. Brands Indboforsikring?

Den største forskel er, at Yndlings dækker præcis de ting, du vælger at forsikre, fx din mobil eller din computer, mens indboforsikringen dækker næsten alle dine ting.
Yndlings er let at gå til, og det eneste, du skal tage stilling til, er, hvilke ting du vil forsikre. Indboforsikringen dækker mere, og du skal bl.a. tage stilling til, hvilke tilvalgsdækninger du evt. ønsker at udvide forsikringen med.

Fælles for forsikringerne er, at de begge indeholder en ansvarsforsikring, genhusning og retshjælp.


Hvor gammel skal jeg være for at tilmelde mig Yndlings?

Du skal være fyldt 18 år for at kunne købe en Yndlings forsikring.


Jeg har en anden forsikring - dækker Yndlings?

Hvis du har en anden forsikring, der dækker dit ansvar eller skaden på din ting, så skal du være opmærksom på, at Yndlings ikke dækker.

Fx hvis du er omfattet af en indboforsikring, der dækker dit ansvar eller skaden på din ting, så dækker Yndlings ikke.

Du er velkommen til at kontakte os på supportteam@yndlings.dk, hvis du er i tvivl.


Jeg har adressebeskyttelse/hemmelig adresse

Hvis du har adressebeskyttelse/hemmelig adresse, så kan vi ikke hente data fra CPR-Registret på dig. Derfor er du nødt til at gå ind på www.borger.dk og fjerne adressebeskyttelsen midlertidigt. Nu kan du oprette dig som Yndlings kunde, og efterfølgende påføre adressebeskyttelsen igen.


Dækker Yndlings i udlandet?

Ja, Yndlings dækker også, hvis du er på ferie i en periode på op til 3 måneder fra afrejsedato. Dog skal du have fast bopæl i Danmark, for at forsikre dig hos Yndlings. Dvs. at du ikke kan forsikre dig gennem Yndlings, hvis du bor i udlandet.


Pris og betalinger

Hvordan betaler jeg for Yndlings?

Du betaler for Yndlings hver måned, og beløbet trækkes automatisk fra det betalingskort, du har oplyst.


Hvilke kort kan jeg betale med?

Du kan betale med følgende betalingskort:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • MasterCard
  • VisaElectron

Mit betalingskort er blevet stjålet/spærret - hvad gør jeg?

Når du modtager dit nye betalingskort, skal du opdatere dine kortoplysninger under din profil.


Hvad skal I bruge mit kortnummer til?

Vi skal bruge dit kortnummer for at kunne opkræve din betaling.


Hvad skal I bruge mit CPR-nummer til?

 Dit CPR-nummer er unikt og derfor din sikkerhed for, at vi ikke kan forveksle dig med en anden med samme navn.


Hvorfor bliver min forsikring billigere?

Prisen for din forsikring afhænger af værdien og alderen på de ting, du har valgt at forsikre. Når dine ting bliver ældre, falder værdien, og dermed også den erstatning du vil kunne få. Derfor bliver din forsikring også billigere.


Kan jeg betale med MobilePay?

Nej, du kan endnu ikke betale Yndlings med MobilePay.


Dækning og forsikring af ting

Hvilke ting kan jeg forsikre?

Du kan forsikre din mobil, computer, tablet og cykel.

Du kan kun forsikre dine egne ting og ikke andres.

Du kan ikke forsikre ting, som er købt igennem et firma.


Hvad er forskellen på minimumsgrænse og selvrisiko?

Minimumsgrænsen er det beløb, som skaden mindst skal koste, før du kan få erstatning. Selvrisikoen er den del af udgifterne, du selv skal betale i forbindelse med en skade.
På de ting du har valgt at forsikre, er der en minimumsgrænse. Til gengæld skal du ikke betale selvrisiko.
Under hver enkelt af dine ting kan du se minimumsgrænsen. Du kan også se, at selvrisikoen er 0 kr.


Kan jeg sætte mine Tingforsikringer på pause?

Ja, det kan du godt. Men hvis din forsikring er sat på pause, er du ikke dækket, hvis du får en skade.
Klik på den ting, du ønsker at sætte på pause. Under Status kan du deaktivere forsikringen. Samme sted kan du senere aktivere forsikringen igen.


Har jeg brug for kvittering på mine ting?

Ja, du skal uploade en kvittering i dit eget navn. Hvis du har købt din ting brugt eller fået den i gave, hvor kvitteringen ikke står i dit navn, skal vi yderligere bruge en slutseddel fra dig med dato, købspris, info om tingen og sælgers underskrift.


Kan jeg forsikre en ting, jeg har købt brugt eller fået i gave?

Ja, hvis du har en kvittering, kan du godt forsikre en ting, du har købt brugt, eller som du har fået i gave. Hvis kvitteringen ikke står i dit navn, skal vi yderligere bruge en slutseddel fra dig med dato, købspris, info om tingen og sælgers underskrift.


Erstatning og anmeldelse af skade

Jeg har en skade - hvad gør jeg?

Du kan nemt og hurtigt anmelde skaden online på Yndlings. Når du har logget ind, skal du vælge den del af forsikringen, skaden vedrører, fx Ansvar eller din cykel. Vælg så fanen 'Skade' og herefter 'Anmeld skade'.


Hvad sker der, når jeg har anmeldt en skade?

Når vi har modtaget din anmeldelse, vurderer en af vores skadebehandlere din skade og afgør, hvilken erstatning du kan få. Har vi brug for flere oplysninger, kontakter vi dig.
Du vil normalt kunne forvente at høre fra os inden for to hverdage. I nogle tilfælde vil skadebehandlingstiden dog være længere.


Hvor meget kan jeg få i erstatning for mine ting?

Det afhænger af, hvad der er sket. Er din telefon fx gået i stykker, og er det muligt at reparere den, så får du dækket udgifterne til det. Er telefonen stjålet, får du en erstatning, der svarer til, hvad telefonen var værd i forhold til dens alder. Beløbet kan du se i feltet 'Erstatningsværdi'.


Hvordan får jeg min erstatning?

Vi sætter din erstatning ind på din NemKonto. 


Hvorfor falder min erstatningsværdi?

Erstatningsværdi er det beløb, du højst kan få i erstatning. Efterhånden som dine ting bliver ældre, bliver de mindre værd, og derfor falder det beløb, du maksimalt kan få i erstatning. I takt med at erstatningsværdien falder, nedsætter vi også prisen for din forsikring.


Jeg er i tvivl, om min skade er dækket af forsikringen – hvad gør jeg?

Du kan læse, hvordan dine ting er dækket ved at klikke på den ting, skaden vedrører og vælge fanen "Skade". Du er også altid velkommen til at kontakte os. 


Hvad hvis skaden er sket, før jeg tilmeldte mig Yndlings?

Så dækker Yndlings ikke. Skaden skal være sket efter, at du har købt forsikringen, for at Yndlings dækker.


Hvad hvis jeg har en anden forsikring?

Du kan godt have forsikringer andre steder, samtidig med at du har en Yndlings forsikring. Dog dækker Yndlings ikke skader på ting, som er dækket af en anden forsikring.


Teknisk support

Hvilke telefoner, browsere og computere understøtter Yndlings?

Har du internetadgang, har du også adgang til Yndlings – uanset hvilken enhed, du benytter. Oplever du problemer, må du meget gerne kontakte os.


Jeg har glemt min adgangskode – hvad gør jeg?

Klik på Login og vælg Glemt adgangskode. Så sender vi dig en ny.


Jeg har glemt mit brugernavn – hvad gør jeg?

Dit brugernavn er din mailadresse. Hvis du ikke kan logge ind, så kontakt os gerne.


Min telefon har mistet alle sine apps, hvordan får jeg fat i Yndlings igen?

Yndlings er ikke en app, men en hjemmeside, så du kan altid tilgå Yndlings på en computer/telefon og gå ind på Yndlings.dk.


Opsigelse

Hvordan opsiger jeg Yndlings?

Under din profil kan du vælge "Opsig Yndlings".


Hvordan fravælger jeg forsikring af min ting?

Klik på den forsikring du ønsker at opsige, og herefter på "Fjern fra Yndlings".
Tip: Hvis du stadig har din ting, kan du vælge at sætte din tingforsikring på pause. Under pausen betaler du ikke for din forsikring, og du er ikke dækket, hvis du får en skade.


Kontakt os


Sender besked

Det indtastede navn er ikke gyldig

Den indtastede email er ikke gyldig

Den indtastede besked er ikke gyldig


Send besked

Ring til os

Vores support-team sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage mellem kl. 8:30 - 16:00


87 10 18 10